onsdag den 27. november 2013

Mænd i Indien

Vi kørte med en taxachauffør i Kerala, da vi var på ferie, der meget gerne ville snakke. Og Michael kom til at bringe ligestilling på banen... Ikke godt, for her kan mit temperament stige...

Nå men vores chauffør mente bestemt der var fuld ligeret i Indien og kvinder var på lige fod med mænd. Hvis en gift kvinde ikke måtte arbejde for hendes mand, kunne hun jo bare forlade ham.. Nå ja og til fordel for hvad??? Et job og så at blive udstødt fra familien? Og hvorfor skulle manden for det første forbyde hende det?
Sjovt nok så vi de to efterfølgende dage forside historier i avisen ang manglende ligestilling.

Og hvorfor er det at de altid hilser på Michael og sjældent hilser på mig, når vi ex skal ind i en butik eller lign.

Det kan få mig til at provokerende træde ind foran og sige HEJ og række hånden tydeligt frem. De skal da ikke kun snakke til manden....

Så er det godt vi har en god Maid. Hun var ved at græde den anden dag, fordi jeg skal rejse hjem. Jeg sagde, jamen Michael er her jo stadig. Men så sagde hun, "but maam you are the main person".
Så var jeg glad igen :-)

En anden meget mærkelig ting her i Indien er at de fleste mænd holder i hånd. Eller holder i finger... Du ser ingen piger gære dette, kun fuld voksne mænd. Ikke alt giver mening i Indien.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar