onsdag den 30. maj 2012

Delhi delight

Så gik turen til Delhi (arbejde). Det er nu 3½ år siden jeg (vi) sidst har været der, da Lene og jeg var afsted med rygsækken. Dengang var det alt andet end en positiv oplevelse af Delhi. Jeg havde svoret, at jeg aldrig ville tilbage til en bogstavelig talt lorte by...men det var nu et glædeligt gensyn. Sammenlignet med Mumbai var det en flot og ren by. Nemt at komme frem og tilbage, brede vedligeholdte veje og så meget mere luftigt og grønt. Mine forventninger var nok også tilpas lave, så alt ville næsten være positivt.
Delhi har i Mumbai ry for at være en utryg by og hvis man er pige, skal man ikke gå alene ud efter kl. 20.00, men det oplevede vi nu ikke noget af. Jeg fik set de shoppingcentre og butikker jeg skulle - og så et glædeligt gensyn med vores gamle hotel i Connaught Place i Delhi's centrum. Der er virkelig sket noget (positivt) i Delhi på de 3½ år.

Delhi
 - Før: Sell. Nu: Hold. Næste besøg bliver det måske Buy...

Connaught Place efter renovering

Ingen kommentarer:

Send en kommentar